Beatričė Kelerienė – Lietuvos keramikė
Nuo 2003 metų studijavo ir tyrė tradicinę keramiką ir keramikos degimo krosnių technologijas Japonijoje,- seniausias keramikos tradicijas turinčiuose miestuose Tanba, Shigaraki, Echizen, Tokoname, Seto, Thajimi, Kutani, Hagi, Mino, Bizen. Gilino savo žinias Gvatemaloje, Korėjoje, Dominykoje, Meksikoje. Nuo 2014 dvejus metus Beatričė pati įrenginėjo Karmazinų Keramikos Meno centrą ir pastatė unikalią, 5 m ilgio malkinio degimo aukštakrosnę – Karmazinų Anagamą. Ši krosnis suteikė naujas galimybes kurti, ypatingomis estetinėmis ir technologinėmis savybėmis išsiskiriančius kūrinius, todėl menininkė vėl gali rengti kūrybos parodas. Anagama degimo procesas yra labai brangus ir reiklus, reikalaujantis ypatingos meistrystės ir patirties, kita vertus, šiuo būdu degti kūriniai vertintojų pripažįstami kaip atskira, ekskliuzyvinė kategorija keramikoje. Beatričės Kelerienės braižu tapo aukštos temperatūros malkinio degimo darbai, specifiniu dekoru neįprasti Lietuvoje. Beatričės Kelerienės braižu keramikoje tapo aukštos temperatūros malkinio degimo kūriniai dekoruoti išsilydžiusiais medžio pelenais ir, be abejo, lengvai atpažįstama, klasikine arbatos estetika persmelkta stalo keramika. Interjerų puošmena, – indai ar vazos, – pačios pavieniui kuriančios autentišką aplinką ir visiškai pasikeičiančios, kai užpildomos gėlių puokštėmis.
Autorė sako, kad žvelgiant į kūrinius, pirmiausiai suvokiame trijų dimensijų formas, bet pradėjus šiuos kūrinius naudoti savo kasdieniame gyvenime, puošti savo aplinką, prisilietimais atskleidžiame ketvirtąją, – esminę kūrinio dimensiją, – sąveiką su būtimi naudojant. Pelenų glazūros indai ilgainiui įgauna naujus atspalvius. Puodelių ir arbatinukų paviršiai ir faktūros nuolat kinta juos naudojant, plaunant. Šeimininko ranka ir mylimas indas kaskart vis labiau atpažįsta vienas kitą. Sodo ar interjero skulptūros kiekvieną sezoną keičiasi kartu su aplinka ir oru, žinia, priklausomai nuo to, kur jos apgyvendintos. Keramikos meistras, sukurdamas kūrinį tik užduoda formą ir nubrėžia likimo kryptį jam. Vėliau kūrinio gyvybę palaiko ir gyvenimo virsmus formuoja kūrinio šeimininko rankos ir aplinka. Nuoširdžiai puoselėjamas keramikos kūrinys atskleis jums nepalyginamai daugiau kaitos. O kūrinio autoriaus meistrystę įvertinsite iš šios kaitos grožio.
Pastarųjų metų parodos:
Asmeninė paroda „Nepamestų Radinių Kolekcija“ Vilniuje 2017
Paroda „Iš Betaričės Anagamos“ 2016
Asmeninė paroda atvirose erdvėse Karmazinų Keramikos centre 2015
Paroda Kakureya galerijoje. Hiroshima, Japonija 2014
Tarptautiniame keramikos simpoziume Ventspilyje, Latvija 2014
Tarptautiniame keramikos simpoziume Kohila, Estija 2014
Tarptautinė Chasabal arbatos indų paroda Mungyeong, Korėja 2014
Asmeninė paroda Agreeable Muse galerijoje Tokyo, Japonija 2014
Arbatos keramikos paroda “Ceratopia” Toki mieste, Japonija 2013
10-asis Tarptautinis keramikos konkursas Mino, Japonija 2013
Šiuolaikinių menų festivalio keramikos paroda Yokotani, Japonija 2013
Arbatos keramikos konkursas Tanabe muziejuje, Japonija 2012
Keramikos konkursas Kyoto miesto muziejus, Japonija 2012
Paroda Matsue miesto budistų šventykloje Gessyouji, Japonija 2012
Paroda Takasegawa galerijoje Izumo, Japonija 2012
B. Kelerienės darbų ieškokite ČIA.