Gerardas Šlektavičius (g. 1952) – gerai žinomas grafikas, iliustratorius.
G. Šlektavičius Lietuvos dailės lauke išsiskiria tuo, kad yra vienas iš nedaugelio šalies menininkų, kurie, anot prof. Giedrės Jankevičiūtės, „ieškodami būdo savo vizijų išraiškai, išsaugo atidą atlikimo meistrystei. Jis ypatingai atidus kūrinio plastinei sąrangai ir jo medžiaginei kokybei, jam nėra paslapčių sudėtingame, žinių ir praktikos reikalaujančiame šilkografijos ir oforto pasaulyje. Per metų metus atkaklaus darbo pasiektas virtuoziškumas išlaisvina: kiekvienas, net mažiausias Gerardo darbelis estetiškai nepriekaištingas.“
Iš tiesų, dar studijų metais G. Šlektavičių masino naujų meno formų galimybės. Tuomet jį sudomino Lietuvos grafikų menkai tenaudota šilkografija ir litografija. Šilkografija autoriui atrodė patraukli tuo, kad, priešingai nei iki tol spausdinti medžio, linoleumo ar metalo estampai, teikė galimybę panaudoti spalvą. Jos žavesį menininkas atrado 1970 metų vasarą, kuomet talkino dailininkams Birutei Žilytei ir Algirdui Steponavičiui, tapantiems žymiąją Valkininkų vaikų sanatorijos „Pušelė“ freską.
Tačiau G. Šlektavičiui įtaką darė ne tik lietuvių, bet ir japonų autoriai: Shiro Fukasawa, Akira Kurosaki, Ay-O. „Artima pažintis su japonų menu paskatino grįžti prie linoraižinio technikos ir pamėginti praplėsti lietuvių kolegų taikomas šios technikos galimybes. Gerardas pradėjo naudoti spaudai kelias klišes ir įsigudrino taip plonai spausti dažą, kad daug kas manė, jog jis ir toliau kuria šilkografijas“, – sako prof. G. Jankevičiūtė.
Įdomu atskleisti, kodėl G. Šlektavičiaus kūryboje vyrauja ciklai po šešis kūrinius. Pasirodo, ne dėl kokios nors ypatingos, simbolinės skaičiaus prasmės, bet dėl to, kad po tiek kūrinių buvo priimama į mažosios grafikos parodas užsienyje, kur siųsti menininko darbai.
„Pastarąjį dešimtmetį Šlektavičius kuria nedidelio formato linoraižinius ir ofortus rytietiška dvasia reflektuodamas gamtos įspūdžius. Jis stengiasi išsaugoti tikroviškai traktuotų elementų natūralizmą ir tuo pačiu pasiekti dekoratyvaus įspūdžio, kurio vienu svarbiausių dėmenų pavertė ritmą ir atskirų kompozicijos dalių geometrinius santykius“, – apie pastarojo meto G. Šlektavičiaus kūrybą sako prof. G. Jankevičiūtė.
G. Šlektavičiaus darbų ieškokite ČIA.